17 de set. 2012

Marató de Rialp

3ª Rialp Matxicots 2012 (Per Míriam Calvet) 
Cursa de muntanya al cor del Pallars Sobirà
 Enllaç: Rialp Matxicots

El que va començar sent un comentari més… ha acabat sent una realitat. Un dia que havíem sortit a fer una caminada per la muntanya, Anna va comentar que hi havia una cursa al mes de setembre amb tres modalitats (Popular de 15 km, Marató 42 km amb 3.500 de desnivell positiu i Extrem 82 km) i que ens podíem apuntar tots per gaudir dels Pirineus. Total que al cap de pocs dies, ja ens havíem inscrit. 
Jo en un principi vaig decidir apuntar-me a la Popular, juntament amb Anna i Cristian, Joan a l’Extrem i Sònia al Marató. Al cap d’uns dies Anna ens va dir que també s’havia apuntat un amic de Cristian, Jordi, per fer la Marató, i al cap d’uns dies més... amics de la Ràpita, Alcanar, Sènia... Després de la inscripció m’esperava per davant un estiu d’entrenament suau. Però amb la calor de l’Agost no ha estat fàcil, tot i que entre l’esforç de tots ens hem anat estirant per no perdre el ritme. Montsià amunt, Montsià avall i després d’un fart de suar... arriba el setembre i la Matxicots s’apropa. 

Dolors, Míriam i Sònia

A finals d’agost em començo a plantejar l’opció de canviar-me a la modalitat de Marató... I gràcies al recolzament de Joan i Sònia... dos dies abans de la cursa, vaig enviar un e-mail a l’organització explicant-los que em volia canviar. Un dia després, vaig rebre la següent resposta: “Molt bé Míriam, no hi ha cap problema. Has fet una bona elecció. A partir d’aquest matí quedes inscrita al Marató”. Anava llegint el missatge i no m’ho podia creure... Ara ja no hi havia marxa enrere. Amb molta il•lusió vaig començar a preparar tot el material que necessitava (obligatori per realitzar la cursa) i a l’espera que Joan arribés de treballar per explicar-li... només li havia dit a Sònia. Arriba Joan a casa i li dic: “Et tinc que donar una notícia... al final... faré la Marató!!!”. Ell em va abraçar i em va dir: “Et veig molt segura, jo penso que sí que ho pots fer.” A les 4:00 a.m del 15 de setembre ens vam aixecar i amb les motxilles a l’esquena vam marxar cap a la plaça de Rialp. La nit abans havíem agafat els dorsals. A les 5:30 a.m hi havia el control de material i a les 6:00 a.m la nostra sortida. Mitja hora abans, els participants de l’Extrem havien començat a córrer cap a Llessuí, entre ells Joan que per problemes estomacals va abandonar als 42 km. Compte enrere... una sortida molt energètica i amb companyia de Sònia. Més tard l’equip es va fer més sòlid, perquè vam tenir la gran sort de trobar dos dones que ens van acompanyar durant tot el recorregut. Unes a les altres ens fèiem costat (unes pujaven millor i les altres baixàvem millor). La Dolors, una dona espectacular amb molta experiència a la muntanya i també ha estat finisher al Marató Des Sables, i la Francesca amb també molta experiència i unes quantes Matagalls al palmarès, però que va haver d’abandonar per problemes als genolls. Un Marató molt dur... puja, baixa, puja, baixa... moltes pendents extremadament pronunciades, però en cap moment vaig pensar abandonar. Només em deia a mi mateixa, tu pots, al teu ritme, però acabarem. Una cursa molt explosiva; tarteres, dos cims (Montsent 2.883 i Montorroio 2.869), molta calor, vent, paissatges de pel•lícula, barretes energètiques, aigua amb sals, caballs, vaques, fonts d’aigua natural, gent entregada, somriures intensos, cansament, patiment, la càmera de fotos de la Dolors i les seves converses tan interessants... i gent que creu amb tu... tot és tan positiu! 
Finisher Marató

Una experiència plena d’adrenalina... a les 18 h 34 min arribàvem a la meta les tres agafades de la ma (Dolors, Sònia i jo), amb tres somriures d’anunci i alguna llàgrima tendra es va besar al quitrà de la plaça de Rialp. Sònia, que som Finishers de la Marató de la Matxicots 2012! 

Gràcies per creure amb mi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Digues la teua